خرید نهال

نهالستان آتاش نهال یکی از نهالستان های معتبر در استان آذربایجان غربی، عرضه کننده بیش از 300 نوع نهال

خرید نهال

۴ بازديد
خرید نهال؛ اگه یه باغ جدید خریدین و میخاین نهال های کوچک رو در باغ تون بکارید تا از میوه ها و محصولات باغ خودتون استفاده کنین یا اگه تو حیات خونه تون جای نهال های میوه خالیه و میخاین نهال تهیه کنین ولی در مورد نهال خوب نهالستان خوب اطلاعاتی ندارین، ما تو این مقاله شما رو با نهال و نهالستان و خرید نهال خوب آشنا می کنیم. پس با ما باشین.

نهال

مطمئنا با تعریف نهال آشنا هستین و میدونین که نهال چیه ولی بازم بهتره اول یه تعریف کلی از نهال داشته باشیم:
نهال در واقع یه درختچه ی کوچک آماده ی کاشت هست که در نهالستان ها پرورش داده میشه. که برای ادامه رشد و تبدیل شدن به درخت بزرگ به باغدارها و کشاورزا فروخته میشن.


نهالستان

  •  شما اگه خودتون بخاین یه نهال رو تولید کنین اول باید بتونین بذر اون رو تکثیر کنین که این کار خیلی زمان بره و چند سال طول میکشه تا بتونین اون رو به یه درخت آماده برای کاشت تبدیل کنین. به این منظور نهالستان راه اندازی شدن که در زمینه خدمات کشاورزی فعالیت دارند و انواع گیاهان و نهال ها رو تکثیر میکنن و پرورش میدن و بعد از مراقبت های چندین ساله از نهال ها، زمانی که آماده کاشت می شوند اونارو برای استفاده مردم و کشاورزان عرضه می کنن.
  • استفاده از نهال به جای بذر و دانه یا قلمه باعث میشه تا زودتر به محصول برسید و به جای اون چند سال زمانی که باید برای رشد بذر صرف میکردین رو برای رشد نهال صرف می کنین. به علاوه مراقبت از نهال به مراتب راحت تر از نگهداری و پرورش دادن یک دانه هست، چون که رشد یه دانه نیازمند یه سری اصول و تجربه س که هر کسی نمیتونه اون رو تبدیل به نهال کنه، و در آخر هم هزینه از دست میره و هم زمان و هم نهال! خلاصه اینکه اگه میخاین تو زمان و هزینه تون صرفه جویی کنین خرید نهال از یه نهالستان معتبر براتون بهتره.
  • شاید براتون سوال پیش بیاد که نهالستان خوب رو از کجا باید تشخیص بدم، در ادامه در مورد خرید نهال از نهالستان خوب بیشتر باهاتون حرف میزنیم، ولی قبلش بهتره با خود نهال بیشتر آشنا شیم.

انتخاب نهال

بایدقبل از خرید نهال در انتخاب نهال دقت کنین و نسبت به نوع باغ و اندازه ی اون، نهال مورد نظرتون روانتخاب کنید. بهتره در انتخاب نهال موارد زیر رو هم در نظر داشته باشین:

شرایط آب و خاک

شرایط آب و خاک باغ تون رو بررسی کنین و ببینین که با شرایط نهال مورد نظرتون همخونی داره یا نه. ببیند که آیا آب کافی برای آبیاری نهال وجود داره یا نه و اینکه نهال مورد نظرتون چه مقدار آب نیاز داره و تو چه نوع خاکی بهتر رشد می کنه.


زمان کاشت نهال

بهترین زمان کاشت نهال اواخر پاییز یا اواخر زمستان هست. اگه در منطقه ای هستین که زمستون سختی نداره بهتره آخر پاییز اقدام به کاشت نهال کنین ولی اگه احتمال سرمازدگی باشه بهتره که نهال تون رو آخر زمستون بکارین.

آب وهوای منطقه

به شرایط آب و هوای منطقه تون توجه کنین. و باغ های اطرافتون رو بررسی کنین و باغدارا بپرسین و از تجربه شون استفاده کنین، ببینین که بیشتر چه نهال هایی رو در باغشون می کارن و یا اصلا نمیکارن.

توجه

پس از بررسی شرایط منطقه و شرایط کاشت و پرورش نهال مورد نظر، برای خرید نهال از طریق سایت آتاش نهال اقدام کنید.

تقسیم بندی نهال ها:

نهال معمولا به سه دسته ی نهال گلدانی، نهال ریشه لخت، نهال نایلون پیچ شده، تولید شده و به فروش می رسند.

ویژگی های نهالستان خوب

برای تهیه و خرید نهال خوب ابتدا باید دنبال یه نهالستان خوب باشیم تا بتونیم نهال های سالم رو بخریم. همچنین می تونین از نهالستانی که امکان خرید اینترنتی از گوگل رو بهتون میده خرید کنین.

برخی از این ویژگی ها:

  • اول از هر چیزی یه نهالستان معتبر باید مجوز وزارت کشاورزی داشته باشه.
  • بهتره نهالستانی که برای خرید نهال انتخاب می کنید ضمانت برگشت نهال رو هم بهتون بده.
  • بهتره خرید نهال رو از نهالستانی انجام بدین که نهال هاش شناسنامه دار باشن.
  • و اگه قراره خرید نهال رو به صورت آنلاین انجام بدین بهتره که مطمئن بشین اون نهالستان نهال ها تون رو سالم و به موقع تحویل میده.


ویژگی های نهال خوب

خب حالا بعد از اینکه نهالستان مورد نظرتون رو انتخاب کردین باید در انتخاب نهال تون هم دقت کنید و بهتره که در مورد ویژگی های یه نهال سالم هم اطلاعاتی داشته باشین.
  • یه نهال خوب باید با شرایط آب و هوای منطقه سازگار باشه و مقاومتش در برابر آفات بالا باشه.
  • یه نهال خوب جوانه هاش سالم و قویه.
  • نهال خوب و سالم باید بدون انشعاب باشه و پایه و پیوندک مشخصی داشته باشه، و این پایه و پیوندک باید با هم سازگار باشن.
  • در یک نهال خوب باید زخم محل پیوند التیام یافته باشه.
  • معمولا نهال بین 1 تا 2 ساله زودتر با شرایط جدید سازگار میشن. پس بهتره به سن نهال توجه کنین.
  • یه نهال خوب باید رشد خوبی داشته باشه و حدودا تا 80 سانتی متر ارتفاع و قطر آن 1 تا 1.5 باشد.
  • نهال سالم باید یه تنه داشته باشه و چند شاخه نباشه.
  • نهال سالم از نظر ظاهری باید بدون آفت و بیماری باشه.
  • یه نهال خوب باید دارای شناسنامه و گواهی سلامت باشه.
  • ریشه نهال بدون پیچ خوردگی و گره خوردگی باشه، زیرا در آینده باعث میشه درخت دچار پوسیدگی، سرمازدگی و یا سوختگی بشه.

فروش نهال

امروزه با گسترش فروش آنلاین، فروش نهال نیز به صورت اینترنتی رواج بسیاری پیدا کرده، نهالستان آتاش نهال برای راحتی مشتریان عزیز این سایت رو ایجاد کرده تا شما مشتری محترم بتونی نهال دلخواه ت رو از طریق گوگل و ورود به سایت آتاش نهال ) سفارش بدی. نهالستان آتاش نهال تولید کننده انواع نهال ها از جمله نهال گردو، نهال بادام، گردوی پیوندی و نهال انگور هست. که این نهال ها رو در بهترین شرایط تولید و برای فروش آماده میکنه. قیمت های هر نهالی بسته به نوع و جنس فرق داره، ولی نهالستان آتاش نهال سعی در تولید نهال با کیفت و با قیمت مناسب رو داره.


سخن آخر

خب حالا وقتشه که با توجه به چیزایی که تو این مقاله گفته شد، اول در مورد نوع نهال تون تصمیم بگیرین و بعد دنبال یه نهالستان معتبر باشین تا خرید نهال تون رو انجام بدین و بعد اونو تو باغ یا حیاط خونه تون بکارین و از میوه هاش لذت ببرین! نهالستان آتاش نهال یک از اون نهالستان هاییه که تمام ویژگی های یه نهالستان خوب رو داره، در ضمن نهال هاش هم با کیفیت و کاملا مرغوبن. پس بهتون توصیه میکنم اگه نهال مورد نظرتونو انتخاب کردین همین الان با اطمینان اقدام به خرید نهال دلخواهتون کنین.... همچنین برای اطلاعات بیشتر میتونین با کارشناسان این نهالستان در تماس باشین.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.